Identyfikacja wizualna tuchola

Identyfikacja wizualna

Nie ma doświadczonej firmy, bez doskonale stworzonej marki. To baza teraźniejszego interesu. Na szczęście coraz to więcej przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę i wkłada środki finansowe w stworzenie brandu. Wszystko zapoczątkowuje się od skonstruowania identyfikacji wizualnej firm.
Identyfikacja wizualna to calutki system, na który składa się dużo detali. Co znaczące, wszystkie te szczegóły muszą być ze sobą spoiste. Dopiero wtedy można mówić o profesjonalnej identyfikacji wizualnej. Na system ten składa się m.in. logotyp firmy, kolorystyka firmy, wykorzystywana w oficjalnych pismach czcionka, a nawet wygląd domów zewnętrzny a także ich wystrój we wnętrzu, projekt produktów i opakowań, a także wygląd materiałów marketingowych. I w tym wszystkim jak przedtem wtrącono konieczna jest jedność. Nie wypada np. w jednym zakresie użytkować jakiś kolorów, a gdzie indziej zupełnie innych. To nie ma nic wspólnego z fachową identyfikacją wizualną.
Wszystkie te zasady zapisywane są w tzw. księdze identyfikacji wizualnej, po wielokroć zwanej też księgą znaku. Jest to coś w rodzaju biblii dla marki. Jest ona stosowana np. przy adaptacji różnorodnego typu kampanii reklamowych a także marketingowych. Studia graficzne a także agencje reklamowe otrzymują od firmy księgę znaku i projektując wszelakie materiały muszą się ściśle trzymać scharakteryzowanych tam norm.
W celu przygotowania księgi identyfikacji wizualnej lepiej jest się udać do doświadczonej agencji marketingowej. Tam strukturą marki zajmą się fachowcy posiadający niemałe doświadczenie w budowie nie jednej księgi znaku.


Możliwość komentowania jest wyłączona.